چاپ کتاب ارزان و فوری | آشنایی با شرایط و مراحل چاپ کتاب

چاپ کتاب ارزان

چاپ کتاب ارزان و فوری و مراحل انجام آن

این روزها مزایای چاپ کتاب ارزان سر به فلک می‌کشد و افراد بسیاری مشتاقند تا آثار و دستنوشته‌های خود را به شکل کتاب به چاپ برسانند؛ اما گاهی هزینه‌های بالای چاپ آن‌ها را از چاپ اثرشان منصرف می‌کند. در این نوشته تلاش کرده‌ایم تا با نگاهی موشکافانه به ابعاد مختلف چاپ کتاب، توصیه‌هایی برای کاهش هزینه‌ها و چاپ کتاب ارزان به شما عزیزان ارائه کنیم.

 

مراحل آماده‌سازی چاپ کتاب ارزان را خودتان انجام دهید.

عمده مراحل آماده‌سازی چاپ کتاب عبارتند از:

  • صفحه‌آرایی کتاب
  • ویراستاری کتاب
  • طراحی جلد کتاب

برای انجام هر یک از موارد بالا می‌توانید از مقالات و آموزش‌های وبسایت ما بهره بگیرید. روش دیگر درخواست از یک دوست آشنا و متخصص برای انجام این مراحل است. البته پیش از هرکاری توصیه می‌کنیم ادامه‌ی مقاله را بخوانید:

 

سابق بر این، مؤلفان قادر بودند تا علاوه بر نگارش کتاب، ویراستاری، صفحه‌آرایی، طراحی جلد و…، مراحل اخذ مجوز چاپ کتاب را نیز خود پیگیری کنند، اما چند صباحی است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دیگر مجوزی که تحت عنوان «ناشر-مؤلف» صادر می‌کرد را از میان برداشته و نویسندگان ناچارند تا این مرحله را به ناشران بسپارند. البته نباید از حق گذشت که یک مؤسسه‌ی انتشاراتی، با تجربه و تبحر و تخصصی که در امر تولید و آماده‌سازی کتاب دارد، قادر است تا مراحل ابتدایی را نیز با کیفیت و سرعت بالاتری به انجام برساند. به همین دلیل است که بسیاری از نویسندگان ترجیح می‌دهند تا مراحل صفرتاصد چاپ کتاب خودشان را به یک انتشارات حرفه‌ای مثل انتشارات کتاب ریرا بسپارند. چرا که ما در انتشارات کتاب ریرا، به دلیل دارا بودن تیمی حرفه‌ای متشکل از صفحه‌آرا، گرافیست و ویراستار، قادریم تا با حداقل هزینه کتاب‌های شما را به چاپ برسانیم. در بسیاری از موارد، خصوصاً کتاب‌های شعر و رمان و داستان، عملاً صفحه‌آرایی و طراحی جلد به‌صورت کاملاً رایگان برای نویسندگان انجام می‌شود و نویسندگان صرفاً هزینه‌ی چاپ و صحافی کتاب را می‌پردازند. این در حالی است که اگر شما به مراحل و استانداردهای صفحه‌آرایی وارد نباشید، گاه باید هزینه‌ی بسیاری را صرف آموزش، و وقت زیادی را صرف انجام کار کنید و در نهایت ممکن است نتیجه‌ی دلخواهتان حاصل نشود. به همین دلیل است که توصیه‌ی اکید ما استفاده از خدمات چاپ و نشر یک ناشر حرفه‌ای است. تمام تلاش ما این است که بتوانیم با ارائه‌ی خدماتی منحصربه‌فرد و با هزینه‌ای منطقی و منصفانه، کتاب‌هایی با کیفیت تولید کرده و ضمن رضایت مؤلفین، گامی مثبت در جهت رشد و اعتلای فرهنگ کشورمان برداریم.

البته گفتنی است که  ما همواره تلاش کرده‌ایم تا با ارائه‌ی آموزش‌های بسیار در زمینه‌‌ی آماده‌سازی کتاب در وبسایت و پیج اینستاگرام انتشارات ، مسیر را برای کسانی که علاقه‌مندند تا خودشان صفرتاصد آماده‌سازی کتاب را انجام دهند و چاپ ارزان کتاب را تجربه کنند، هموار کنیم.

فراموش نکنید که علاوه بر چاپ کتاب ارزان، کیفیت ارائه شده نیز می‌بایست رضایت شما را جلب کرده و از استانداردهای بالایی برخوردار باشد. توصیه‌ی آخر ما این است که در انتخاب ناشر، علاوه بر قیمت و هزینه‌ چاپ کتاب ، کیفیت آثار چاپ شده را نیز مدنظر قرار دهید. گاه مشاهده شده که به دلیل استفاده از دستگاه‌های ضعیف چاپ دیجیتال یا افست، کتاب چاپ شده بی‌شباهت به جزوات دانشگاهی نبوده و عملاً آبرو و اعتبار نویسنده را زیر سؤال می‌برد.

شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر  و استعلام هزینه چاپ کتاب ارزان، از طریق شبکه‌ها یا پیامرسان‌های مجازی به سادگی با ما در ارتباط باشید.

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *